Filmy biznes, satyra

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje biznes, satyra. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

To opowieść o czarnoskórym żebraku, który nieoczekiwanie zamienia się miejscem na społecznej drabinie z obiecującym biznesmenem. Za tą igraszką losu stoi para złośliwych, chciwych i znudzonych multimilionerów, którzy przez szalony zakład uruchamiają zwariowane koło fortuny.
Akcja filmu skupia się na wielkim potentacie przemysłu tytoniowego, który chcąc zwiększyć zyski swojej firmy zatrudnia Nicka Naylora, znakomicie znającego się na swoim fachu rzecznika prasowego. Naylor zrobi wszystko, aby zadowolić swojego pracodawcę, ale wciąż chce być nieskazitelny w oczach 12-letniego syna.

Bez duszy

5,9
Głównym bohaterem filmu jest znany choćby z „Bezdroży” amerykański aktor Paul Giamatti, który gra tutaj samego siebie. Giamatti rozczarowany swoim życiem i wypalony wewnętrznie, nie potrafi skupić się na swojej najnowszej teatralnej roli w czechowowskim „Wujaszku Wani”. Dlatego postanawia oddać swoją duszę do popularnej ostatnio przechowalni i sprowadzić zamiast niej inną, bardziej pomocną przy jego pracy – duszę z Rosji. Fakt, że dusza Giamatti’ego wygląda jak ciecierzyca to tylko pierwsza z serii ironicznych niespodzianek, jakie czekają na bohatera.


Kolejna zwariowana komedia twórcy Hiszpańskiego cyrku - mistrza czarnego humoru, brawurowej satyry i zjadliwej ironii. Tym razem Álex de la Iglesia bierze na warsztat medialny cyrk i pragnienie sławy, opowiadając historię Roberto - speca od marketingu i autora powszechnie znanego hasła reklamowego Coca-Coli sprzed lat. Dziś jednak nikt o tym nie pamięta, a sfrustrowanego Roberto nikt nie chce zatrudnić. Szansa na zmianę złej passy pojawia się, gdy mężczyzna spada z rusztowania w ruinach rzymskiego amfiteatru w Kartagenie. Zawieszony pomiędzy życiem a śmiercią, z prętem wbitym w głowę, staje się natychmiast pożywką dla dziennikarzy, podczas gdy ekipy ratunkowe głowią się, jak go uwolnić. Zdesperowany Roberto postanawia wykorzystać sytuację: zatrudnia agenta, by zbić fortunę na ekskluzywnych wywiadach i zapewnić rodzinie lepszą przyszłość. Intrydze sprzeciwia się jego kochająca żona (nominowana do Nagrody Goya Salma Hayek), podczas gdy żądny sukcesu agent dochodzi do wniosku, że uratowanie jego klienta to koniec lukratywnego biznesu...
Norville Barnes przyjeżdża z małego miasteczka do Nowego Jorku z ambitnymi planami zrobienia wielkiej kariery. Sprawia on wrażenie ostatniego idioty. W tym samym czasie Waring Hudsucker, prezes wielkiej firmy, Hudsucker Industries popełnia samobójstwo skacząc z 44. piętra. Ponieważ Waring miał większość udziałów, jego partnerzy boją się, że ktoś wykupi na giełdzie jego udziały i przejmie firmę. Jedyną osobą, która zachowuje spokój jest Sidney Mussburger, który ma już plan jak poradzić sobie z tą niewygodną sytuacją. Zatrudnia na stanowisku prezesa właśnie Norvillea Barnesa, który ma w głowie genialny pomysł na zabawkę dla dzieci.

Sieć

7,3
Opowieść o kulisach telewizji. Ukazuje od podszewki funkcjonowanie tego wszechpotężnego medium. Spotykamy skrupulatnego szefa działu informacji, pomysłowego i bezwzględnego kierownika programów i zwariowanego reportera. Pracownicy sieci chwytają się wszystkiego byle tylko zdobyć i porwać widzów.
C.C. „Budd” Baxter (Jack Lemmon) wie jak dostać się na szczyt... Kluczem do sukcesu jest jego urocze mieszkanie. Posiadając fantastyczną kryjówkę i miejsce schadzek, które oferuje swoim szefom, Budd awansuje szybciej niż ktokolwiek inny w historii firmy. Udostępnienie garsoniery prezesowi, J.D. Sheldrake’owi (Fred MacMurray) sprowadza jednakowoż na Baxtera nie lada tarapaty. Zakochując się we Fran (Shirley MacLaine), kochance szefa Budd staje przed najważniejszym wyborem swojego życia: zachować posadę, czy kobietę swoich marzeń...
Konflikty społeczne są w pełnym rozkwicie. Adrien Colbart (Bernard Blier), prezes potężnego CGI, uważany jest za przywódcę związkowego o radykalnych tendencjach. Jego siostrzeniec Benoît Lepape (Jean Yanne) jest cichym człowiekiem, który pracuje jako analityk finansowy w grupie przemysłowej. Wbrew temu, co myśli jego wujek, nie jest wrogo nastawiony do robotników. Z drugiej strony widzi demonstracje i transparenty jako „wybryki”. Po niefortunnym posunięciu Lepape zostaje zwolniony przez przykutego do wózka inwalidzkiego, Chourasa (Fernand Ledoux). Idzie do wuja i wyjaśnia mu swoją strategię: „przeciwko kapitalizmowi używaj kapitalizmu”. Przekonuje go do zainwestowania funduszy związkowych w odnoszący sukcesy biznes rowerowy. Mając te same fundusze i dochody z rowerów, Lepape wkrótce otworzył fabrykę modeli elektroniki.
Rak (François Cluzet) po zwolnieniu zaczyna zastanawiać się nad sensem pracy. Ponieważ nie wie, jak pozostać nieaktywnym, tworzy własną pracę. Zatrudnia kandydatów do sprzedaży fikcyjnej encyklopedii.
Zima - Wkrótce Boże Narodzenie, Agate (Julie Marboeuf) została właśnie zatrudniona po raz pierwszy. Początek jak w bajce, w której unosi się cień strasznej „wróżki", szefowej wydziału. Agate będzie codziennie dzielić się bolesnymi lub komicznymi doświadczeniami z pięcioma kolegami. Wiosna - Agate świętuje swoje zaangażowanie w pracy, a następnie szybko nabiera mocy z woli „wróżki”. Ale będzie musiała zapłacić wysoką cenę, stracić tożsamość. Lato - Agate będzie musiała wypełniać swoją rolę zgodnie z nieubłaganym prawem firmy i wykorzystywać przeciwko innym swój uspokajający wizerunek, który zawsze potrafiła dawać. Jesień - Agate już kolejny raz szykuje się do zajęcia pierwszego miejsca, według niezmiennego systemu, który jest podobny do cyklu pór roku.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…