Filmy modelka, sztuka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje modelka, sztuka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Rozgrywająca się we współczesnym Londynie akcja filmu śledzi losy dwóch braci, którzy rozpaczliwie próbują poprawić swój los. Jeden z nich jest nałogowym hazardzistą, który narobił długów i których teraz nie jest w stanie spłacić. Drugi zakochał się w pięknej aktorce, którą niedawno poznał. Obaj pilnie potrzebują gotówki, dlatego bracia wikłają się w sytuację, która doprowadza do straszliwej tragedii.
Historia zaczyna się w 1964, kiedy malarz Francis Bacon (Derek Jacobi) zaskakuje włamywacza George'a Dyera (Daniel Craig) buszującego w jego londyńskiej pracowni i domu w poszukiwaniu czegoś wartościowego. "Kim mógłbyś być?" - wykrzykuje artysta - "niewiele jest w tobie z włamywacza. Rozbieraj się i chodź do łóżka, a będziesz miał wszystko, czego zapragniesz". W tym momencie na zawsze zmieniło się życie obydwu. Dyer przez siedem lat był stałym modelem Bacona i starał się - finansowo wspierany przez Bacona - wydobyć ze środowiska i kultury klasy robotniczej, dostosować do zamkniętego świata artystów. Dyer został obdarowany drogimi garniturami i pieniędzmi, był zabierany w podróże do Paryża i Nowego Jorku, choć nie tworzyli z Baconem dobranej pary. Najwięcej radości dawała mu zazwyczaj wędrówka z młodymi ludźmi po paryskich barach, ale nie był w stanie stawić czoła nieustającym żartom swego dobroczyńcy. Dowcipny Bacon był w swoim żywiole, kiedy zabawiał się i pił z modelkami pozującymi do fotograficznych aktów, kpiąc ze wszystkiego i wszystkich: "Szampan dla moich prawdziwych przyjaciół, prawdziwe cierpienie dla fałszywych" i przedstawiając swoje niekonwencjonalne towarzystwo: "Witamy w obozie koncentracyjnym". Kiedy Dyer skarżył się na nocne koszmary, Bacon krótko replikował "George, nocne koszmary nie mogą być bardziej przerażające, niż życie".
Abby Garopalo, drobna, we własnym mniemaniu - nieatrakcyjna brunetka, z wykształcenia weterynarz, prowadzi w rozgłośni radiowej swój własny program "Jak pies z kotem" udzielając porad właścicielom zwierząt. Jeden ze słuchaczy - Brian Chaplin, zafascynowany jej osobowością i inteligencją pragnie się z nią spotkać. Abby opisuje siebie przez telefon jako piękną wysoką blondynkę - taką jaką jest Noelle Thurman - modelka mieszkająca w jej sąsiedztwie. Gdy dochodzi do przypadkowego spotkania całej trójki, Brian jest przekonany że Noelle to Abby, i że wreszcie odnalazł kobietę idealną. Powoduje to ogromną ilość zabawnych nieporozumień i sytuacji. W końcu jednak prawda wychodzi na jaw...


Starzejący się malarz Edouard Frenhofer kończy obraz przedstawiający XVII-wieczną kurtyzanę zwaną "Piękną złośnicą", do którego pozować ma młodziutka, piękna muza. Do tej pory dla malarza natchnieniem była jego żona Liza, ale jej urok wraz z wiekiem przestał oddziaływać twórczo na artystę. Młoda modelka o imieniu Marianne wyzwala w malarzu nowe siły. Cztery dni pozowania są jednocześnie niebem i piekłem dla obojga. Psychiczny związek artysty i modelki niepokoi bardzo żonę malarza i chłopaka Marianne.
Montreal w przyszłości. Ludzkość przygotowuje się do epokowego wydarzenia - wkrótce na Marsie ma wylądować pierwsza załogowa misja. 75-letni Jacob Obus (Jacques Languirand), charyzmatyczny, siwowłosy muzyk, gra na niezwykłych, inspirowanych kobiecym ciałem instrumentach, które zaprojektował jego przyjaciel Arthur (Paul Ahmarani). Niespodziewanie obaj zakochują się w tej samej kobiecie, młodej fotografce o imieniu Avril (Caroline Dhavernas). Ojciec Arthura, wynalazca i badacz kosmosu Eugene Spaak (Robert Lepage), pomaga im zrozumieć istotę życia i miłości.
Druga Wojna Światowa, okupowana Francja, stary rzeźbiarz (w tej roli wybitny francuski aktor Jean Rochefort), znajduje na rynku w swoim miasteczku młodą, piękną uciekinierkę z obozu. W zamian za dach nad głową proponuje jej pozowanie do jednej ze swoich rzeźb. Pomimo dzielących ich różnic, sztuka sprawia, że tych dwoje zaczyna łączyć szczególna więź złożona z zachwytu, fascynacji, podziwu dla urody i mądrości. Hipnotyczny obraz, będący niczym więcej jak czystą pochwałą piękna. W jednej z głównych ról zobaczymy dawno nie widzianą włoską gwiazdę kina - Claudię Cardinale.
Autentyczna historia awangardowej amerykańskiej fotografki Diane Arbus (Nicole Kidman). Sławę zyskała dzięki serii zdjęć portretujących outsaiderów. W 1971 roku Diane popełniła samobójstwo.
Ten film biograficzny przedstawia życie malarza, litografa i ojca współczesnego plakatu. W epoce Montmartre pod koniec XIX wieku, kiedy francuskie śmietanki towarzyskie trafiały do ​​slumsów w paryskich kabaretach i burdelach, młody Henri de Toulouse-Lautrec (Régis Royer) poświęcił się malarstwu i obcował z prostytutkami, by zapomnieć o swojej deformacji.
Adrien (Thomas Langmann) ma dziewiętnaście lat. Po sześciu miesiącach od opuszczenia domu, przybywa z powrotem do Paryża, do ojca Clémenta (Jean-Pierre Léaud). Ale tak na prawdę nie widzieli się cztery lata. Clement mieszka z Louise (Judith Godrèche), dwudziestoletnią dziewczyną, która marzy o niezależności i osiągnięciu sukcesu w telewizji. Po kłótni Adrien, pozostawiając Louise i Clémenta, przenosi się do przyjaciół.
Maria (Karin Viard) jest w swoim życiu nieco odizolowaną gospodynią domową. Z natury samotna, raczej nieśmiała, jest też marzycielką i nigdy nie rozstaje się ze swoim kwiecistym notesikiem, w którym zapisuje wszystkie swoje wiersze. Pewnego dnia Maria dostaje pracę sprzątaczki w Szkole Sztuk Pięknych. Tam odkrywa świat zupełnie inny od tego, co zna. Panuje tu twórcza energia, swoboda, niemal całkowita swoboda. Przede wszystkim spotyka tu Huberta (Grégory Gadebois), kapryśnego opiekuna szkoły. Wszystkie te wstrząsy w jej życiu mogą doprowadzić Marię do odzyskania wiary w życie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…