Filmy pszczelarz

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje pszczelarz. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Kult

4,9
Szeryf Edward Malus (Nicolas Cage) ma za sobą traumatyczne przeżycia, o których bardzo chce zapomnieć. Kiedyś niechcący przyczynił się do śmierci małej dziewczynki. Być może los pozwoli mu jednak odkupić swoje winy. Pewnego dnia pojawia się w jego życiu była dziewczyna, prosząc o pomoc w odnalezieniu córki, która zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Śledztwo prowadzi Malusa na niewielką wyspę. Początkowo jej mieszkańcy odnoszą się do niego z chłodną rezerwą, później z jawną i rosnącą wrogością. Policjant wkrótce odkrywa, że na wyspie odbywają się dziwne i przerażające okultystyczne seanse, a ich uczestnicy oddają cześć pogańskim bóstwom. Powoli oplata go sieć wiekowych obrzędów i zabójczych kłamstw. Czyżby dziewczynka została poświęcona jednemu z bożków w ofierze?
Choć bez trudu godzimy się z istnieniem ponad 20 tysięcy gatunków pszczół, ludzka różnorodność wielu osobom wydaje się trudna do zaakceptowania. Na własnej skórze przekonuje się o tym ośmioletnia Lucía, do której – wyraźnie wbrew jej woli – większość krewnych wciąż zwraca się urzędowym imieniem Aitor. W trakcie spędzanych w baskijskiej wiosce wakacji bohaterka konfrontuje się ze skrajnie odmiennymi postawami – od wyraźnej niechęci ze strony konserwatywnej babki, przez bierność zagubionej mamy. Wytrwale broniąca własnej tożsamości Lucía zyskuje jednak zaskakującą sojuszniczkę – opiekującą się tytułowymi pszczołami, żyjącą w zgodzie z naturą ciocię.

Robin Hood

6,8
7,4
Przedstawiona z rozmachem i dbałością o historyczne realia kronika losów słynnego Robin Hooda. W przeciwieństwie do najpopularniejszych obrazów opowiadających o łuczniku z Sherwood, ta wersja skupia się na narodzinach jego legendy, a Robin Hooda prezentuje jako człowieka posępnego i znużonego życiem. W filmie, będącym emocjonującym połączeniem kina przygodowego, epiki i romansu, w głównego bohatera wcielił się laureat Oscara Russell Crowe (Gladiator). Za kamerą stanął często pracujący z Crowe’em Ridley Scott. Produkcja została wyróżniona nominacjami do Saturna (najlepsze kostiumy, najlepszy film akcji/przygodowy), Satelity oraz do nagród przyznawanych przez amerykańskie gildie reżyserów, scenografów i aktorów.


50-letnia Hatidze mieszka ze schorowaną matką w macedońskiej wiosce bez prądu i bieżącej wody. Hoduje pszczoły w tradycyjny sposób i żyje w zgodzie z naturą. Pewnego dnia do jej okolicy wprowadza się wielodzietna rodzina. Nowi sąsiedzi również hodują pszczoły, ale szacunek zastępuje twardy biznes i maksymalna eksploatacja. Czy Hatidze uda się zmienić ich podejście?
Dziennikarka polityczna umieszczona w sekcji piłkarskiej panna Pove (Cécile de France) proszona jest o śledzenie przebiegu kampanii prezydenckiej pomiędzy dwoma politykami. Faworytem jest Pierre-Henry Mercier (Albert Dupontel), spadkobierca potężnej francuskiej rodziny i nowicjusz w polityce. Zakłopotana kandydaturą, o której wiedziała, że ​​jest mniej wziętą, panna Pove rozpoczyna śledztwo zarówno zdumiewające, jak i zaskakujące.
Ulysses "Ulee" Jackson, pszczelarz-samotnik, od śmierci żony stroniący nawet od przyjaciół, ale dzielący czas między hodowlę pszczół i opiekę nad dorastającymi wnuczkami. Z synem, odsiadującym wyrok za napad na bank, prawie nie utrzymuje kontaktów. Spokojne i uporządkowane życie Ulyssesa odmieni się, gdy będzie musiał zaopiekować się matką swoich wnuczek, a wspólnicy syna zażądają oddania pieniędzy z napadu.
Prowadząca winiarnię kobieta okazuje się być królową pszczół.
Trwa II wojna światowa. Eda wraz z ojcem i matką opuszcza Pragę i przeprowadza się na wieś, gdzie mieszkają jego krewni, w tym wujek, który ma w rodzinie opinię czarnej owcy. Chłopca czekają tam zabawy w towarzystwie lokalnych dzieciaków, pierwsze, mniej lub bardziej śmiałe doświadczenia z dziewczynami, przeróżne domowe awantury. Gdzieś w tle nieustannie toczą się krwawe wojenne zmagania, ale nie przeszkadza to zbytnio Edzie w korzystaniu z licznych uroków dzieciństwa.

Ul

W czasie wojny w Kosowie mąż Fahrije, podobnie jak mężowie setek innych kobiet, zaginął. Nikt nie wie, co się z nim stało. Ci, którzy zostali, z niepokojem czekają na jakiekolwiek wieści o ojcach, mężach i synach. Rodzina Fahrije ledwo wiąże koniec z końcem. Kobieta rozpacz zamienia na działanie. Zdobywa prawo jazdy i wyrusza do miasta, aby sprzedawać domowej roboty ajvar. Ale nie myśli tylko o sobie. Mobilizuje inne kobiety i zakładają spółdzielnię rolniczą. Jednak w patriarchalnej wiosce, w której mieszka, jej ambicje i wysiłki nie są aprobowane. Fahrije walczy więc nie tylko o utrzymanie swojej rodziny, ale także przeciwko konserwatywnej społeczności, dla której samowystarczalna i niezależna kobieta jest nie do przyjęcia.
Pierre Feuillebois (Clovis Cornillac) jest po czterdziestce. Ten miłośnik pszczół i hibiskusa od zawsze żył „odcięty od świata”, chroniony przez rodziców. Po śmierci tego ostatniego uświadamia sobie, że nie byli jego biologicznymi rodzicami. W poszukiwaniu odpowiedzi na temat swojego pochodzenia poznaje piękną Annę Lorenzi (Alice Pol). Jest uwiedziona i wzruszona przez tego nietypowego mężczyznę. To wtedy Pierre zaczyna tracić kolory, stając się kolejno żółtawy, czarno-biały i niewidzialny.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…